AMI Kappers

Case AMI Kappers

AANLEIDING

AMI Kappers, de kapper waar je terecht kan voor een trendy coupe tegen een vriendelijke prijs. Met meer dan 106 salons in Nederland is er altijd wel een salon van AMI Kappers bij jou in de buurt. Al 50 jaar staan wij voor vakmanschap in een prettige omgeving. Wist je dat we de eerste kappersorganisatie zijn met een eigen haartrend, een exclusieve eigen 100% vegan haarverzorgingslijn (IVY Hair Care), een webshop en een eigen AMI Academy? In deze academy worden onze medewerkers het hele jaar door getraind wat betreft de laatste trends in knip- en kleurtechnieken. Onze marketingdoelgroep is al jaren tussen de 25 en 45 jaar. Onze data laat zien dat we voornamelijk nog aan de rechterkant van deze leeftijdsgrens zitten. In 2020 hebben we de keuze gemaakt om onze marketing te richten op een jongere doelgroep. Onze wens is namelijk om meer jeugd (18-25 jaar) binnen te krijgen én te houden. Zij zijn de toekomst en dus – naar de langere termijn gekeken – onze toekomstige loyale klant.

OPDRACHT

Maak AMI Kappers beter bekend bij een jongere doelgroep. Zorg er in diezelfde slag voor, dat we voor de langere termijn een nieuwe generatie van loyale klanten aanboren.

DOELGROEP

Jeugd 18-25 jaar, in heel Nederland.

DOEL

AMI Kappers wil ook in de verdere toekomst haar sterke marktpositie behouden en daarvoor is een nieuwe generatie van loyale klanten nodig.

CONTEXT & KADERS

● AMI Kappers heeft 106 vestigingen in Nederland. Van een dorp als Lichtenvoorde tot aan een grote stad als Amsterdam of Rotterdam.

● AMI is een middensegment-kapper. Wij leveren full-service voor een betaalbare prijs. We zijn trendvolgend ( dus niet high-fashion!), we creëren een huiselijke, warme omgeving en zitten qua prijs in het middensegment. Niet te duur maar ook niet goedkoop.

● ‘De vent maakt de tent’: het is een uitspraak die echt bij ons hoort. Wij, vanuit het hoofdkantoor, bouwen aan het merk AMI. Maar lokaal moet het team ervoor zorgen dat zij naam maken in de standplaats. Je gaat immers naar een kapper waar je je prettig bij voelt en die ook nog eens dichtbij je in de buurt zit. Het is daarom erg belangrijk dat onze kappersformule op locatie doorvertaald wordt met oog voor wat er op lokaal niveau speelt.

● Omdat we een franchise-onderneming zijn hebben we de middelen, de mogelijkheden en het budget om groots uit te pakken. We denken groots, maar opereren lokaal.

● Duurzaamheid wordt binnen onze branche steeds belangrijker. Direct compleet duurzaam worden kunnen we niet, maar we hebben wel doelstellingen die op de lange termijn daaraan bijdragen. Zo zijn wij de eerste kappersorganisatie met een eigen 100% vegan productlijn waarbij je ook nog eens statiegeld krijgt wanneer je de verpakking inlevert.

Top