Dancing Bruins

Case Bruins

Aanleiding

Ruim een jaar geleden doorliepen we met Dancing Bruins een positioneringstraject. Sindsdien heeft de zondagavond-discotheek een eigen, herkenbaar gezicht met een rebelse, Twentse stijl. De doelgroep van Dancing Bruins is bij uitstek te bereiken via social media. Maar tegelijkertijd is deze doelgroep, de zogeheten millenials, een lastige groep om te bereiken. Millenials willen controle over hun eigen informatievoorziening, lijken ongevoelig voor klassieke marketing- en reclamecampagnes en laten zich niet in hokjes of focusgroepen vangen. Vooral nu Facebook een update heeft doorgevoerd waarin berichten van bedrijven en pagina’s ondergeschikt worden, is het een uitdaging om de interactie met de doelgroep aan te gaan.

Opdracht

Bedenk en presenteer hoe Dancing Bruins hogere bezoekersaantallen kan scoren dankzij haar huidige bezoekers. Hoe mobiliseren wij likers en lovers om binnen én buiten hun eigen kring van Dancing Bruins op de zondagavond vaste prik te maken?

Doelgroep

  • Primaire doelgroep: mannen en vrouwen van 18 tot 22 jaar
  • Secundaire doelgroep: mannen en vrouwen van 16 tot 32 jaar


Doel

Dancing Bruins wil zich steeds sterker profileren terwijl ze met de tijd meegaat. De kracht van het merk is in grote mate afhankelijk van de community. Dat vraagt om een nauwe band en continue interactie.


Context & Kaders

  • De brand-story van Dancing Bruins:
  • Het budget van Dancing Bruins is niet oneindig. Voor een reclamecampagne moeten ze heel wat biertjes tappen. Houd daarom rekening met de uitvoerbaarheid.
  • We zijn op zoek naar een oplossing vanuit communicatie. Het gaat dus niet om een aanpassing van de line-up bij Dancing Bruins. Tenzij dit logischerwijs samenhangt met je conceptgedachte.
  • Zorg dat – met het oog op de doelgroep – er een slimme samenwerking is tussen off- en online.
  • Hou er rekening mee dat we als Dancing Bruins al héél veel te communiceren hebben. Zorg dat wat je bedenkt hier een goede aanvulling op is óf dit opnieuw invult.
  • In januari kwam Facebook met een vrij ingrijpende wijziging. Samengevat krijgen bedrijvenpagina’s minder aandacht in de newsfeed. "With this update, we will prioritize posts that spark conversations and meaningful interactions between people."

‘Bij Bruins is iedereen welkom. Kom gewoon als de leukste versie van jezelf. En neem ál je sexy vrienden mee. Wij zorgen voor drank, DJ’s, artiesten, lounging maar vooral: nóg meer leuke mensen. Partypeople zonder smoesjes. Want bij Bruins gaan we hard op zondag van 21u tot iets over 2u. Met zo’n attitude van #geengelul en #gewoongaan. Bij ons kom je niet voor ‘zomaar’ een avondje stappen. Je bent bij Bruins om je weekend af te sluiten als een baas.’

Top