HEKS’NKAAS®

Case HEKS’NKAAS®

Aanleiding

HEKS’NKAAS® is de enige echte smeerdip met een tikje magie. Al een aantal jaren timmeren wij hard aan de weg om hét borrelproduct van Nederland te worden. Een borrel is immers niet compleet zonder HEKS’NKAAS®. Daar geloven wij in. HEKS’NKAAS® is groot geworden door voornamelijk mond-totmondreclame en het laten proeven van het product op de winkelvloer. Bij HEKS’NKAAS® geldt proeven is geloven, is kopen. Sinds eind 2018 bereiken wij de massa middels onze TV-commercials. Dit doet veel voor onze merkbekendheid en dan voornamelijk in de groep van 30 tot 55 jaar. Uit onderzoek weten we dat de jongere doelgroep affiniteit heeft met ons merk. We worden gezien als jong en vernieuwend en anders dan traditionelere merken. Maar jongeren zijn tegelijkertijd ook de doelgroep die steeds minder TV kijkt. Zetten wij onze ATL-ondersteuning dus wel op een juiste manier in en bereiken wij die doelgroep wel effectief? Er zijn veel verschillende manieren om de jongere doelgroep te bereiken. HEKS’NKAAS® zoekt naar hét idee dat:

  • Opvalt tussen al die andere merken.
  • Past bij HEKS’NKAAS® en de positionering.
  • Het karakter heeft van een (meerjaren) campagne en geen ‘losse flodder’ is.
  • Potentieel heeft om van HEKS’NKAAS® een waar ‘love brand’ te maken binnen de doelgroep.

Opdracht 

Hoe maken we HEKS’NKAAS® Origineel dé musthave voor borrelende jongvolwassenen. Je kunt daarbij denken aan de manieren en middelen om de doelgroep te bereiken en zo te zorgen voor merkvoorkeur. Uiteraard moet dit passen bij de positionering en de huidige campagne van HEKS’NKAAS®.

Doelgroep

Borrelende jongvolwassenen tussen de 18 en 30 jaar. Doel Verhogen van de merkbekendheid en penetratie van HEKS’NKAAS® binnen de doelgroep.

Context & Kaders

  • HEKS’NKAAS® is een sfeermaker met smaak. Wij zijn altijd op zoek naar manieren om genietmomenten (en dan met name de borrel) te betoveren. HEKS’NKAAS® Origineel is onze hero, waarbij het voornamelijk draait om emmertje van 200 gram.
  • HEKS’NKAAS® is geschikt om mee te smeren (op een stokbroodje) en te dippen (met bijvoorbeeld chips of groente). In onze communicatie-uitingen zoeken wij altijd naar de vrolijke kant van de magie. Houd dit in gedachten bij de uitwerking van je plan. 
  • HEKS’NKAAS® heeft een spontane merkbekendheid van 22% en een geholpen merkbekendheid van 94%. HEKS’NKAAS® Origineel heeft een totale penetratie van 23,1% en een frequentie van 3,4 keer per jaar. 
  • Denk aan haalbaarheid in uitvoering, maar ook aan budget. Onze budgetten zijn niet oneindig. 
  • Hét idee voor HEKS’NKAAS® is zeer breed te interpreteren. Het kan in de benaderingswijze zitten of juist in de combinatie van ideeën en inzichten. Kijk voor meer informatie over het merk, product, historie en inspiratie en op www.heksnkaas.nl
Top