Vivera

Case Vivera

Aanleiding

Al sinds 1990 weten we als geen ander hoe je de beste vegetarische producten maakt. Daar richten wij ons volledig op. In het begin vond je ons in verschillende Nederlandse supermarkten, maar inmiddels maken we ook in de horeca, in zorginstellingen en bij cateraars ‘de lekkere variatie’ waar.

Opdracht


Maak Vivera aantrekkelijker/sexier voor consumenten. Denk aan een oplossing die breed inzetbaar en cross-mediaal van aard is. 

Doelgroep

Alle inwoners van Nederland die bewust/onbewust open staan om meer te variëren in hun maaltijden. Denk hierbij aan de (onbewuste) exitariërs, verstokte vleeseter, tgirls/ tboys. Eigenlijk alle personen die binnen een leeftijdscategorie van 18-45 jaar zitten en bewust met eten bezig zijn dan wel personen die onbewust niet elke dag vlees eten. 

Doel


Merkbekendheid (en vervolgens merkvoorkeur) vergroten. 

Context & kaders

  • Merkpositionering Vivera: Je kiest Vivera omdat je een lekker product wilt eten, iets anders dan vlees. Je wilt meer afwisseling in je maaltijden en kiest daarom voor Vivera. Dit betekent niet per se dat de aankoopmotivatie is dat men vegetarisch wil eten. 
  • 100% Plantaardig eten wordt steeds meer een trend en daarmee ‘mainstream/hot’. Wij spelen hier op in door aan het einde van 2017 ons volledige assortiment 100% Plantaardig assorti- ment te hebben. Dus het onderscheid in de categorieën vegetarisch, 100% Plantaardig en Lupine komen te vervallen. Er is straks nog maar 1 categorie: 100% Plantaardig. Lupine is op dit moment een heel klein onderdeel van de categorie. Gelieve hier niet op te focussen. Deze categorie komt te vervallen in de toekomst.
  • Richten op de gehele doelgroep - heel Nederland, dus niet inspelen op een niche markt
  • Denk aan haalbaarheid: geen massamedia, TV – above the line.
  • Probeer voort te borduren binnen de huidige lijn van de huisstijl en de verpakkingsdesigns en aan de hand van het merkverhaal.
  • Iemands levensstijl veranderen kost veel overtuigingskracht.
  • Wij merken dat de labels ‘vegetarisch’ & ‘vegan’ etc. afschrikken en daarom zoeken we naar een manier om in communicatie zowel de verstokte vleeseter als Jannie uit Almelo als de tgirls/boys aan te spreken.
  • Niet focussen op de vegetarische/veganistische markt. Onder deze doelgroep zijn wij al bekend. Campagne dient Vivera juist aantrekkelijk te maken voor de rest van Nederland, zonder de verstokte vegetariër/veganist tegen de haren in de strijken. 
  • Jullie voorstel hoeft niet één campagne te zijn. Het kan ook een compleet stappenplan zijn. Voorwaarde is dat de ideeën wel goed worden uitgewerkt en het geen algemeen (inwisselbaar) plan is. 
Top