Allego

Populariteit Laadpalen

Aanleiding


Elektrisch autorijden wordt aantrekkelijker. Je bespaart brandstof, geld en je bent milieuvriendelijk. In oktober 2015 stond het aantal verkochte elektrische auto’s op 68.639 stuks. Dat leidt tot een grotere vraag naar elektrische oplaadpunten. Allego is één van de meerdere aanbieders in de markt.





Opdracht


Bedenk een manier om meer gebruikers te genereren voor onze laadpalen (specifiek snelladers). Denk aan het vergroten van de aantrekkelijkheid, de vindbaarheid en de inrichting van de locatie.


Een goede laadpaal-locatie is belangrijk. Het kan essentieel helpen bij de aantrekkelijkheid voor B2B-klanten. Hoe onderscheiden we ons, voor wat betreft interessante locaties, t.o.v. de concurrentie?





Informatie


Om het eenvoudig te houden onderscheiden we voor nu twee laadvormen van elektrisch rijden:
1. regulier laden
2. snelladen


Reguliere laders vind je overal: op de openbare weg, bij huis, op het werk etc. Snelladers staan op plekken waar het handig is om snel bij te laden als de reisafstand voor een elektrische auto nét te lang is. Denk aan locaties bij benzinestations, wegrestaurants, langs locaties aan snelwegen of dicht bij een afrit. E-rijders hebben een laadstop van maximaal een half uur (dan is een lege auto weer volgeladen).


Locatie-inrichting is voor de aantrekkelijkheid van een locatie heel belangrijk. We denken dan aan zaken als vindbaarheid, veiligheid en comfort. Bovendien kun je ook eventuele services aanbieden bij het gebruik van de laadpaal. De kostencomponent is erg belangrijk. De extra aantrekkelijkheden zijn natuurlijk niet gratis, de kosten moeten wel binnen de perken blijven. Wees dus creatief. Een voorbeeld van wat niet kan is de wijze waarop Fastned het doet. De bouw van dat station loopt waarschijnlijk in de honderdduizenden euro’s en zoiets is voor ons geen optie. Het draait dus om locatie-inrichting: wees inventief en realistisch qua kosten. Geef een aantal mogelijkheden.


Doelgroep


Onze doelgroep is in het geval van de snelladers tweeledig:
1. Locaties: zoals eerder genoemd de aantrekkelijke locaties bij/langs grote wegen. Bij voorkeur zijn er al faciliteiten aanwezig (kopje koffie etc.).
2. E-rijders: de gebruikers van elektrische auto’s. Zij bepalen welke locatie gebruikt wordt.




Doel


Vergroot het gebruik van Allego-laadpalen en de aantrekkelijkheid van Allego als partner voor plaatsing van snelladers.



Kaders


Op 52 locaties in Nederland zijn er Allegosnelladers. Het aantal is groeiende. Uiteindelijk zullen er duizenden snelladers (van verschillende aanbieders) in Nederland staan.

De Teams

Team 1

Lees binnenkort meer.

Bekijk project details ❯

Team 2

Lees binnenkort meer.


Bekijk project details ❯

Team 3

Case Winnaar

Lees binnenkort meer.


Bekijk project details ❯
Top